Mitt gästbloggs-inlägg..

Mitt namn är Marie och jag är en snart 25 årig, gift mamma. Jag bor utanför stockholm och jobbar som barnskötare på en förskola. Stormtrivs och vill utvecklas och kanske fortsätta plugga till förskolelärare.. Men det blir senare :) Nu vill jag ta vara på tiden jag har med min man och dotter och bara njuta!
 
Jag tänkte skriva något, som kanske inte pratas om så ofta, ofrivillig barnlöshet, eller sekundär barnlöshet som det heter.
När man har vart gravid innan, man kanske har vart med om en underbar eller superjobbig graviditet, så finns oftast längtan efter en ny. Längtan är svår att förklara, den bara finns där och försvinner inte! Man får rådet att sluta tänka på det, men hur går det till? För mig är det som att be en svältande att inte tänka på mat, eller sin hunger. Den finns överallt. Gravida och spädbarn finns överallt! Det går inte att sluta tänka på det.
Vissa dagar lyckas man slå undan tanken, men så fort man lyckas stanna upp, kommer den farandes som en raket och smäller precis framför ansiktet på en.
 
Jag har fortfarande svårt att glädjas över andras gravditeter. Jag har fortfarande svårt att höra om andras glädjande besked, för mig är det sorg, en sorts svartsjuka. Jag har kommit så långt att jag kan glädjas åt de, men jag måste fortfarande fälla några tårar sen när jag är ensam.
 
Jag och min man har precis startat våran utredning, efter snart 2 års kämpande efter ett syskon till min prinsessa. Ett syskon som hon oftast pratar om och längtar efter. Som hon har döpt; om det blir en tjej: Havet och en kille: Ice age. Förhoppningsvis finns det andra namn som förslag när det väl är dag ;) Helst vill hon ha en lillebror, men jag är bara glad om det flyttar in en liten i magen.
 
Vi ska snart på vår andra läkarkontroll, där vi får svar på våra prover som vi lämnat. Ska bli riktigt spännande och se vad de kan erbjuda oss, eller om vi måste börja spara pengar för ett ivf-försök.
 
När man redan fått ett barn tidigare, kostar det att få hjälp med IVF-försök. Hur det blir, är en fortsättning. Men förhoppningsvis har det flyttat in en liten bebis magen, utan några dyra försök.
Fortsättningen kan ni läsa på min blogg; http://Mahii.blogg.se


Kommentarer
maria

härlig läsning
Hoppas att allt löser sig.
Vad kostar en sån behandling ?
Kram

Svar: det kostar ca 30.000 för en behandling =(
Mastodonten

2012-09-02 @ 13:08:16
URL: http://www.iahoglund.blogg.se
maria

Oj !

2012-09-02 @ 14:59:19
URL: http://www.iahoglund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0