Möhippa

Nu börjar det närma sig, jag har haft världens underbaraste helg, med världens roligaste och mysigaste möhippa. Jag har haft så kul, ätit, skrattat och dansat.

Dagen började med att min mamma kom instormandes i vår lägenhet o sa att nu ska vi dricka vin, jaha tänkte jag, klockan är ju bara kvart över 9!? Men jag fick en påse med kläder som skulle på; en jättefin vit ballerinakjol och ett vitt fint diadem med en fin blomma på. Därefter tog mamma på mig en ögonbindel och ledde mig till gropen, där möttes jag av underbara vänner och god mat samt mousserande.

Vi satt och pratade lite, sen var det dags för mig att måla av Totte, bilden får ni se efter bröllopet, antar jag ;) och sen blev det kubb för hela slanten, mitt lag vann 2 av 3 ggr och vi blev då kubbmästare.

Efter kubbspeladet drog min tärna Denice på mig ögonbindeln igen och ledde mig vidare till en salong vid centrum, där fick vi båda en underbar massage o ansiktsbehandling var.

När den var klar, mötte resten av gänget upp oss och jag fick en låda på magen, i den låg det godispåsar och jag gick runt och sålde påsarna, ballongen, kramar o pussar på kinden. Jag fick dessutom små uppdrag, skulle in på alla blomsteraffärer och byta till mig blommor, lyckades på alla 3! Sen in på ena frisören och fick fina rosa hjärtan sprayade i håret. Efter en promenad i centrum och på bussterminalen tog vi bussen mot brandbergen där vi fortsatte sälja lite på badet, lyckade sälja mest där!

Sen hem till Jessica, där mötte vi upp folk som kom senare. Hos Jessica blev det grillning och massa gott att dricka innan jag, Jessica B, Sandra och Denice drog till Göta källare. Där shakade vi loss ordentligt och jag var hemma hos Denice vid halv 4. Då tog vi varsin köttbullssmörgås och sen gick jag och la mig i deras soffa och sov ända till 9! HMM!

Men jag har haft en underbar dag! Den dagen kommer sitta kvar i mitt hjärta tills jag dör! Jag kände mig verkligen viktigt och att det var jag som var i fokus hela dagen!

Så tack;
Min mamma, Berit, Monica, Cassandra, Jessica B, Sandra, Jessica A och självklart TACK underbara Denice, för att du är du och världens solstråle!


Kommentarer
Ellinor

DU var värd den dagen/kram

2011-07-10 @ 21:00:42
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Berit

Det var jättekul att vara med (även om jag inte orkade så länge). Blir så glad att du gillade dagen, du är definitivt väl värd att firas. Denice gjorde ett kanonjobb med din möhippa. Nu ser jag fram emot bröllopet... Vi hörs, kommer du o fikar nån dag i veckan, kanske imorgon tisdag? kram Berit

2011-07-11 @ 10:54:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0