Jobbig dag

Känner bara på mig att det kommer bli en jobbig dag.
Idag ska min mamma och pappa ta min Pysen till veterinär och låta honom somna in, min lilla pysen som jag hittade för flera år sen. Min lilla Hugo som vi döpte honom till först men sen fick han heta Pysen.

Kommer bli jobbigt att ta farväl av honom, han är ju min lilla bebis.

När han och Jocke flyttade in på våran uteplats byggde vi ett litet hus av kartong till de och fyllde med filtar, de fick komma in på nätterna. De kom på vintern och bodde ute hela vintern och sommaren, men när andra vintern kom, tyckte vi så synd om de, så vi kastrerade de och tog in de och enda sen dess har de vart innekatter.

Det kommer vara en jobbig dag


Kommentarer
Berit

Hej!



Det är alltid så sorgligt att säga farväl till våra små fyrbenta vänner. Men det är det bästa vi kan göra för dom ibland. Pysen fick en andra chans till livet när du och din familj tog hand om honom och han har levt ett bra liv i många år nu. Jag tänker på er och hoppas och vet av egen erfarenhet att sorgen lindras så småningom. Kram till dig Marie din pappa och mamma och lillebror.

2011-01-05 @ 11:14:59
Ellinor

Känner starkt med er,jag vet hur vidrigt det är!Ni får vara stolta över att ni gjort hans liv så bra/kram

2011-01-05 @ 11:59:38
Emelie- mamma till två underbara flickor!

Usch vad jobbigt!:(



Vi kanske kan ta det nästa vecka istället? Lexus är ju dålig och det vore ju kul om vi alla kunde träffas:)

2011-01-05 @ 13:40:15
URL: http://emeliiewallin.blogg.se/
maria

beklagar verkligen

Kram M

2011-01-05 @ 18:18:54
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Mamma

En fruktansvärd dag, förstår inte att man skaffar mer djur. Det är så svårt att säga farväl till dom och även om man vet att det är det bästa så är det så jobbigt. Saknar honom så oerhört.

2011-01-05 @ 20:33:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0