Dan, före dan före dopparedagen

2 dagar kvar till julafton, och nu är det bara lite städning kvar här.

Nu idag har Elsa och jag tillbringat tiden med Maria och hennes lilla i centrum och letat julklappar. Det blev lite prat om ditten o datten innan vi skiljdes åt runt halv 4 tiden.



Nu ikväll har jag fixat det som jag ska göra till jul, rödbetsallad, inlagda morötter och marinerat revbensspjällen.
Vi har alltid inlagda morätter till jul o påsk, till de som inte äter sill och till oss som tycker om det ;)
receptet är jättelätt:
1-2-3 lag
morötter
ingefära efter smak


sen låt stå i ett dygn ialla fall :)

Imorgon står mycket på schemat, ska iväg och fixa lite innan min pappa tar Elsa en stund och Totte, jag och några till åker till brandbergen och kör vår årliga bowling, sen hem och fixa lite innan vi går upp till Elsas fadder och äter den årliga julskinkesmörgåsen och sen vidare en trappa upp till Tottes familj.

Sen är det ju julafton med allt som tillhör.


Nu ska jag hoppa in i duschen, ser förjävlig ut och luktar säkert därefter ;) haha



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0