Bra dag

Det har vart en bra dag trots en dålig natt. Elsa har vaknat och skrikit massor av gånger! Så vid 2tiden fick hon komma in till oss, men det hjälpte inte ett dugg! Hon fortsatte vakna runt var 5e minut. Jag va nära på att lägga mig någon annanstanns, eller köra ut Totte för att få mer plats i sängen. Men det blev aldrig av.

Men vi skulle egentligen träffat Steph och Liam idag, men Elsa och jag är lite småförkylda, så vi vill inte smitta ner de. Så vi har myst och lekt själva idag. Vi tog en prommix till Centrum innan lunch för att handla lite jordgubbar som Elsa älskar! Hon kan sitta och proppa i sig massor! Så där måste vi ha koll, så hon inte sätter i halsen. Men efter lunch gick vi och la oss 1 timme. Jag halvsov, kunde inte riktigt komma till ro, men det berodde på att Elsa låg och prata i sömnen! Herregud va ungen snackade gojja!! Trodde hon va vaken, men hon sov igenom hela samtalet :) Sötungen!

Sen när hon hade vaknat blev det en prommix till ankdammen i närheten för att mata änderna. Elsa älskade det, gick runt på en lite brygga och tottade runt. Hon va jätteduktig, gick inte längre en 1½ m ifrån mig och höll sig på land!

Nu har vi precis ätit middag, jag lagade som vanligt, en fläskfilegryta med grönsaker, ris och en sallad till det.
Jag lagar alltid maten här hemma, oavsett hur trött jag är. De är så jag varvar ner, jag lagar mat. Sen diskar oftast Totte, men det beroende på hur dagen varit. Om Elsa har vart en pain in the ass, diskar jag, för att få lite egen tid.

Hur gör ni hemma med matlagning, diskning och städning?

Vi försöker storstäda 1 gång i veckan, men jag plockar varje dag, och Totte plockar lite på kvällarna.



Kommentarer
maria

jag gör allt hemma!

städar, tvättar, diskar, fixar barnen, handlar och lagar mat och jobbar!!

Ja Ja

bara & härda ut

Love M

2010-05-03 @ 19:29:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0