Hemma!

Hemma efter 5 dagar på Öland. Vi har haft jättemysigt, trots lite sömn och en sjuk Elsa. Hon va redan smådålig när vi åkte, hade haft feber i flera dagar, men vi trodde att det va tänderna som spökade.


Vi kom ner på torsdagsmorgon efter att ha bilat i 6 timmar, resan gick jättebra, trots att jag inte fick sova något eftersom Elsa vaknade stup i kvarten.
Elsa blev jättedålig, ville inte äta eller dricka, så fort vi försökte lägga henne ner tokskrek hon, så tillslut blev vi tvugna att ringa vårdcentralen där nere och som tur fick vi tid samma dag, så det blev att sätta sig i bilen igen och åka den milen till Löttorp, där vi möttes av en jättetrevlig sköterska som stack Elsa i fingret för att ta blodprov. Efter fick vi träffa en läkare som kollade Elsas hals och öron. Hon kom fram till att Elsa hade öroninflammation igen, så medicin blev utskrivet och vi bev tvugna att sätta oss i bilen igen för att åka till Borgholm som låg på andra sidan, så det blev massa åkandes den dagen.
Den läkarn som kollade henne här i haninge 2 dagar innan missade helt att hon hade öroninflammtion, även fast han tittade i öronen. Jag hoppas verkligen att vi inte får honom igen!!



Fredagen tillbringades vid huset, resterande
av sällskapet kom ner, bla Tottes föräldrar. Elsa blev jätteglad, hon riktigt älskar sin farmor och farfar!

Vi åt god mat hela dagen, sillunch och grillat på kvällen. Dagen blev lyckad trots gnällig unge med feber.



På lördagen åkte jag, Totte och Elsa till Löttorp
där vi tottade lite i affärer. Jag hittade lite kläder till Elsa självklart! Det blev en kjol med märket Laban :) Jättefin! Sen blev det en present till lilla Liam som fyller 1 år på Söndag. Stora killen :)

På kvällen åt vi rester från tidigare kväll och satt sen på kvällen och spelade yatzy, Elsa sov i vagnen utanför med myggnät över, då luften va överfull med mygg!



Söndagen tillbringades i solen
, på eftermiddagen tog vi bilen till en glassrestaurang där vi beställde de dyraste men godaste glassarna jag någonsin ätit! Min kostade 110 kr! På andra sidan vägen fanns en gårdbutik, och jag som älskar allt sånt va ju tvungen att gå in, och det första jag ser är årets kollektion av Nova Starkläder, jag riktigt älskar de! Kvaliten är super, så där följde det faktiskt med lite kläder hem, för ca 800 kr, haha!

 samt 1 rosa tröja som ligger i tvätten :)

Senare på kvällen åkte alla till Löttorp, där vi åt en jättegod middag ute på restaurang, Elsa åt sitt första rejäla mål på 1 vecka! lite pommes och korv. Sen blev det en tidig kväll och natten var helt underbar! Elsa somnade 21:30 och vaknade vid 4 för att få välling =)

Sen vid halv 11 tiden idag tog vi vårt pick och pack och satte oss i bilen på väg hem. Jag längtar nu till sängen där jag ska krama sönder både kudde och Totte :)

Elsa har lekt och skojjat med alla! Hennes största favorit blev Camilla, en av ägarna till stället vi va på. De lekte och stojjade jämt och det va riktigt skönt att bara kunna slappna av när Elsa va med henne.


Torsdag



Midsommarafton


Lördag




Söndag



Måndag





 



Kommentarer
Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

ni verkar ha haft det mysigt :)



ja dom dagarna han hade ont var nog bland det värsta ja varit med om! usch.



hoppas hon mår bättre nu!

vi får försöka hitta på nått snart!



kram

2010-07-01 @ 22:02:20
URL: http://shiiitonge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0