Svinis

Det har blivit sånt kaos med den här svininfluensan, jag blir typ mer och mer nervös för varje dag!
Ena dagen känns det som om jag ska vaccinera mig, men den andra är jag hur coollugn som helst!

Anledningen till varför jag vill vaccinera migl var för att skydda Elsa, men eftersom hon inte får vaccineras förän 6 mån?(tror jag) känns det som att hon ändå kommer få det, och det gör mig ännu mer nervös!
Ska jag behöva sitta inne tills hon kan vaccineras, så kommer jag att dö!
Visst, det kanske jag borde göra för hennes skull, men hon skulle ju inte heller må bra av att bara sitta inne!

Totte har bestämt sig för att inte vaccinera sig, men jag funderar på att tvinga honom om jag bestämmer mig för att göra det! Allt för att minska risken att Elsa får!

Men egentligen borde det räcka med att folk tänker efter! Nys i armväck, tvätta händerna ofta, hosta inte rakt ut! Egentligen borde det va en vana för folk att göra så, men det är det inte! Det är många som missar att tvätta händerna när de kommer innanför dörren.

Så nu har jag några frågor till mina få, men otroligt trogna läsare ;)

- Kommer du vaccinera dig?
- Varför?/Varför inte?
- Har du barn?
- Om du har småbarn, hur kommer du göra för att skydda han/hon?


Sen nu när det börjar bli kallt, det är ju inte jättekallt ute, men vad har du på ditt barn när ni går ut? ;)



Kommentarer
Kicki

Ja, självklart kommer jag att vaccinera mej..måste genom jobbet..är en av riskgrupperna...Och varför? Jo, för min egen skull och för andras skull..inte sprida smittan vidare. Jennifer bestämmer själv...men ska råda henne till det. Så var det med det..Kram o ett tips..hälsa Totte att om han är rädd om er alla så BÖR han oxå göra det...

2009-09-03 @ 23:27:17
URL: http://kilden.blogg.se/
Daniella

Jag kommer på torsdag då det är jubileum! :)

2009-09-04 @ 09:28:15
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
steffi steff

jag e livrädd för sprutor ju men jag funderar också på det för liams skull... vet du vad det kommer kosta samt vart på kroppen den tas??

hur mycket kläder man ska ha på undrar jag också det är jätte svårt.

2009-09-04 @ 11:49:19
URL: http://ickiz.blogg.se/
Moa

jag kommer vaccinera mig. jag tillhör inte själv någon riskgrupp men min brorsa är astmatiker och han är hemma på helgerna, sen har man inte tid att vara sjuk med skolan heller...

2009-09-04 @ 20:29:46
URL: http://legobit.bilddagboken.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0