Slödag

Idag har vi inte gjort ett skvatt! Vi har bara legat i sängen och myst...

Har börjat fundera på att skippa amningen helt, mår bara dåligt av att se hur lite mjölk som kommer ut. Det är en besvikelse varje gång och jag känner mig bara dålig!
Så nu är jag totaldepp, efter att fått ut några ynka ml idag. 

Alla säger hur vikitgt brsötmjölken är och därför känner jag ett tvång att amma henne, men vad ska jag göra när det inte går?

Totte är helt underbar, som vanligt! Han stöttar och tar Elsa när det blir för mycket för mig. När jag behöver komma åt sidan.  Jag känner mig verkligen som en usel mamma som inte har tillräckligt med mjölk till mitt barn.


Min underbara skatt!


Kommentarer
Mormor

Lilla Gumman, känner så igen mig när det gäller detta. Men tyvärr så är det ju så att ju mer man ammar desto mer rinner mjölken till. Hade aldrig riktigt med kläm på detta och tyckte också att det var jobbigt. Men kan du inte kolla med BVC vad dom har att säga.



Kramis Mamma

2009-05-04 @ 18:57:43
Emelie

Hej! Hittade hit av en slump och så tänkte jag bara ge dig lite peppning. Jag vet hur det känns att inte kunna amma sitt barn. Jag försökte och försökte tills mina bröst blödde, jag grät och tyckte att jag var en dålig mamma. Man vet att den bästa maten är bröstmjölk, men när man inte kan så kan man inte. Jag provade med nässpray och det funkade inte, men för dig kanske det gör det. Men det jag vill säga är att så länge du mår bra så mår Elsa bra, även om det är ersättning som blir ett måste. Min dotter är praktiskt taget uppvuxen på ersättning och hon växer och mår toppen! Prata med folk om hur du känner så att du inte gräver ner dig för att du mår dåligt, lätt hänt. Det är okej att vara ledsen men det kommer att bli bättre! Hoppas att du inte känner dig "uppläxad" eller förolämpad, vill bara säga att du inte är ensam!=)

2009-05-05 @ 17:18:43
URL: http://emeliiewallin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0