Heldag med mammorna!

Det har vart cirkus hos mig! Haha, 3 st småbarn, inte bebisar! Det har vart högljutt, stökigt och jättekul!  Elsa och jag är helt slut, hon orkade inte ens snutta på mig! Så trött va hon, att hon till och med somna själv! Utan att jag höll henne i handen! Haha. Totte är på väf hem, längtar verkligen efter honom. Ska pussa sönder honom!

Har lagt ner det där med amningen nu, sprayen funkade inte på mig =/ Fick ut lika mycket som tidigare.. Så det känns lite jobbigt.. Men jag låter henne fortfarande snutta så mycket hon vill..Men nu är det iaf bestämt! Orkar inte tänka på att jag måste pumpa brösten varje dag. Har inte pumpat de idag, sen typ halv 12 imorse, och ändå fick jag bara ut 10 ml nu. Hade hoppats på fulla bröst!
Men om man tänker efte, min mamma gick på ersättning och det är ändå 50 år sen! Så bättre måste ersättningen blivit med åren. Innan hade jag dåligt samvete att hon inte fick i sig det hon behövde, men om min mamma lever och är frisk, och ändå levt på ersättningen från forntiden ;) Så borde Elsa klara sig på den som finns nu!

Amning är verkligen ett känsligt ämne, innan visste jag verkligen inte hur många som hade det svårt med amningen, men det är ju jättemånga! Och det borde verkligen prata mer om det!
Samhället nästan kräver av mammor att amma deras barn för att det är det bästa för barnet. Men om man redan från början har svårt för att amma, så blir det bara jobbigare att amma, för man har det kravet på sig. Jag kände mig jättestressad i början. Tänkte att jag måååste få igång mjölken, annars lider hon. Men hon är lika nöjd, om inte nöjdare än många andra barn!

nej nog om det, Imorgon ska vi ut till landet. Min man fyller år, han blir 27 år ung. Måste slå in hans paket, haha har inte gjort det ännu och han kommer hem om 1 timme typ! Ska hinna fixa mig inför sängen och fixa åt Elsa. Ska försöka bära in henne i sin säng. Hoppas hon inte vaknar!

Men men sov gott =)


Kommentarer
Ellinor

Det viktigaste måste väl vara att DU och Elsa mår bra,med eller utan amning,eller hur?Att halsa en öl eller en flaska välling,det är väl mumsigt!Kram Ellinor

2009-05-16 @ 06:27:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0