090607

Gah! Jag har bestämt mig nu, måste få en tid till att prata med någon! Det går inte längre!
Jag kan må jättebra i flera dagar, sen helt plötsligt så blir jag jätte deprimerad, går o samlar på mig allt och sen blir det bara jättestort och jobbigt! Jag hatar att tycka synd om mig själv(vilket kanske inte märks i min blogg =P) Men för mig går andra i förväg hela tiden. Jag kan inte låta Totte göra nåt, frågar honom hela tiden om jag ska ta blöjan eller om jag ska hålla i henne, för jag tycker så synd om honom som jobbar hela dagarna och sen måste komma hem till en kaoslägenhet. Jag får jättedåligt samvete när han tar blöjpassen på nätterna, eller när han erbjuder sig att ta både blöj- och matpass på nätterna, fast han vill! För jag vet att han kommer vara jättetrött när han kommer från jobbet!

Men nu känner jag verkligen att jag måste prata med någon, jag har inte fått bearbeta min cancer tillräckligt, eftersom jag bestämde mig på beskedsdagen att jag inte skulle bli ledsen eller visa mig svag, jag gick aldrig till någon psykolog eller kurator under tiden, fast jag kunde. Men jag ville inte att andra skulle tycka synd om mig.

Sen är det massa annat jag måste bearbeta.
Jag har alltid haft svårt att säga vad jag tycker och känner, för det blir alltid fel. Det misstolkas och då skiter jag hellre i det.
Men nu ska jag göra så allt blir bra igen!

Ihelgen har vi mest tagit det lugnt, va i Årsta igår o titta på fotboll. Kom hem och va hellt slut. Totte och jag somna nästan på en gån, utom Elsa! hon hade blivit pigg, suck. Så varje gång jag hade somnat till ville hon ha uppmärksamhet =( Så natten va sådär. Sen imorse fick jag inte lämna ifrån mig henne. Hon ville att vi skulle ligga i sängen så hon kunde ligga på mitt bröst. Som tur somna hon. Men då orkade inte jag städa, som va planerat... suck!
Mamma o pappa kom med fika, glass =) yum, så vi satt o prata lite, sen gick de o Elsa sov fortfarnde, så jag kunde spela lite Sims 3 =P
Totte kommer snart hem! längtar efter honom!


Kommentarer
Tess

Helt rätt vännen, se till att få prata med någon innan det blir värre. Ring direkt till BVC imorgon när du vaknar så det blir gjort. Krya på dig! Kramisar

2009-06-07 @ 16:14:09
URL: http://tessalonka.blogg.se/
Mamma

Bra att du tar tag i detta. Stämmer att du inte tog tag i cancern när du hade chansen. Kan du ta din mamma med dig (skämt isido).

Hör av mig från Skåne. Var rädda om Er



Kramis

2009-06-07 @ 20:57:15
Marie Nellie´s Mamma

tack tack :)



åhh hoppas det blir bättre snart..

vi måste ses :)

kram

2009-06-08 @ 10:39:25
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Zandra

Vad tråkigt att du inte mår bra, men huvudsaken är ju att du är så insiktsfull som du nu är för att kunna ta tag i deppen och vända på huvmöret. Kan verkligen inte vara någon lätt sak att gå igenom för en ung tjej (eller någon), förstår att det säkert krävs mycket snack och ältning efter en sådan resa innnan man kan lämna nära-döden-upplevelsen bakom sig helst.

Håller tummarna för att du får bra hjälp med det här snart, och skickar tusen styrkekramar!

2009-06-08 @ 12:43:44
URL: http://brollopsplaner.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0