3 kronor + mer

Ja det där babypaketet va inget att hurra för. Fick 12 st blöjor för nyfödda, några amningsinlägg, en napp, en haklapp, våtservetter o en dvd + massa reklam. Så blöjorna + våtservetterna hamnade i skötväskan till vagnen. Dvd:n kollade vi senare på kvällen, den va nog det mest patetiska som fanns.Lärde mig nog 2 saker; bla babymassage.

Så det blev en tidig kväll, eller ja sen låg vi och prata massa strunt, bla minnen från det vi va små och helt plötsligt kom vi in på alla såpaserier som gick, bla 3 Kronor. Så vi låg och disskutera det ett bra tag, pratade om alla som va med i serien. 

Sen började vi prata om förlossningen, haha, jag vet fortfarande inte hur jag ska klara av det! Men på nåt sätt måste man ju lyckas och det måste ju vara värt att göra det, eftersom det finns de som gör det flera gånger till.
Men jag har iaf börjat småskriva mitt förlossningsbrev =) Om jag hinner vill jag bada, sen vill jag inte börja med ryggbedövning, utan den ska komma om jag verkligen behöver! Jag ska prova mig fram med lustgas och akupunktur hade jag tänkt. Sen kom vi fram till att Totte inte ville klippa navelsträngen som ska vara en sen avnavling, dvs att det slutat pumpa. Ja och vi vill inte se nån moderkaka, usch nej! 

Ja, men sen låg vi och prata med Skrutt ett tag och hon svara med sina sparkar som börjar göra lite ont nu =P
Men sen somna jag iaf, och vakna runt 3 o behövde kissa som vanligt, sen efter det kunde jag inte somna om! Blev pigg, hungrig och så vaknade Skrutt o hade nåt gympass i magen! Men vi lekte ett tag =) Jag puffade lite så puffade hon tillbaka, eller vissa gånger sparkade hon tillbaka! AJ!

Men idag ska vi tvätta sängkläderna, sen ska vi till babyland igen =) Hittade en jättefin hårdlift jag vill ha! Måste bara ha den!

Update: Ja, ska köpa en bilbarnstol för 200 kr! YES!

Nej men dags för brunch? ;)


Tudelooo
 


Kommentarer
Anonym

fick ni ingen blöjbehållare som man kastar blöjorna i?

2009-01-19 @ 19:51:23
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0