mormor =(

Jag hatar verkligen när man inte kan somna! Inatt va det pga att det va så varmt i rummet; hade öppen balkong + inget täcke. helt sjukt varmt va det. Så det blev att ligga vaken o glo upp i taket. Låg och tänkte på mamma bla som är nere i Skåne hos min mormor o morfar. Saknar de massa, men mormor är inte mormor länge, jag tror hon mer är tom, helt tom är hon nog, eller det finns nog en liten del kvar av henne.

Men jag förstår att hon har blivit som hon blivit, jag skulle nog också bli så om personen jag levt med i mer än 50 år skulle bli allvarligt sjuk och hamna på hem och aldrig mer kunna bo hemma. Min morfar blev för ett antal år sen så sjuk att han va tvungen att amputera båda benen och därefter flytta till ett hem, mormor blev kvar i huset, 6 rum o kök alldeles ensam. Hur skulle du reagera?

Jag saknar de väldigt mycket, jag saknar huset och tomten, alla lov där nere, bada i havet.

Ikväll blir det jobb igen, hoppas jag får gå först, för jag orkar verkligen inte jobba inatt, måste få sova =(


Kommentarer
Ellinor

Kära hjärtat,du behöver sova!Att vänta barn och att bli mamma sätter igån massa saker i huvudet,saker man inte funderat på tidigare och saker man inte behöver fundera på öhtSVi får hoppas att allt löser sig för mormor o morfar,att dom till slut blir lyckliga var dom än kommer att bo och framför allt att mamma mkt snart kommer att landa och få ro i själen,det är hon värd!!!Ang.sovandet,försök att ta så många vilostunder som du kan på dagen och så håller vi tummarna att Lilla Skrutt blir en nöjd och glad bebis som sover gott om natten.Var rädd om dej stumpan,kram Ellinor

2009-02-06 @ 12:23:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0