Va fan ska jag göra?!

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre. Vi har provat allt, men ändå tar det ca 1-1½ timme innan hon somnar på kvällarna! Det funkar inte längra, och jag och Totte hinner inte ens sitta och prata innan det är dax för att vi ska sova + att hon sover bort halva dagen pga att hon inte somnar i tid...

Jag har nu legat 40 minuter med henne, i sin säng och jag bredvid i min och hållt hennes hand, klappat och sjungit. Jag har haft henne på mig, bredvid mig, men nej hon bara gråter! eller ska krypa upp ivåran säng...

Gah jag är helt slut.. det är så frustrerande att höra henna vara ledsen och man vet inte varför!
Det sista jag vill är att hon sover i våran säng mellan oss, för då kommer ingen av oss sova ordentligt inatt..

Va gör vi för fel! Och vad ska vi göra för att få henne att sova!


Kommentarer
Anonym

kolik?

2009-12-15 @ 21:23:57
Nadja

Hur länge har hon varit sån? Det är inte ovanligt att dom får jätte svåra sömnproblem nångång mellan 7-10 månader.. kanske kan vara det?

2009-12-15 @ 21:56:31
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Ellinor

Nej gumman,ni gör inga fel!Många bebisar upplever en stark separationsångest runt 7-8 månader och då vill dom vara NÄRA.Jag har inga supertips men ge henne närhet,väck henne lite tidigare på morgonen,ta ett DJUPT andetag,jag lovar att det här bara är en period,jobbigt,men det går över!Snart är hon tonåring och DÅ kan vi snacka problem(skojar bara)Håll ut,det löser sig.Kram Ellinor

2009-12-16 @ 08:51:30
Boel

Ja du, detta är alltid svårt. Du var precis likadan som liten och vi tog beslutet att du fick somna i vår säng och så la vi över dig till din egen säng sedan. Inte alltid det funkade. Svårt att säga vad som är bäst för Er.

2009-12-16 @ 09:04:09
Melissa - Vincents Mamma

vincent va så när han va pytte han sov ju mellan oss tills han va ca 3 månader han VÄGRADE sova i sin säng innan dess..å när jag tog upp det med BVC sa hon att känner sej inte barnet tryggt så kan den inte somna där å så kanske det kan va dom växer å det händer massa nytt i kroppen

Vincent bara slutade att somna mellan oss så testade vi att lägga han i sin säng å sen dess har han sovit i sin säng men som dom skriver längre upp det går över det är ju lite så ibland i perioder



men man blir trött det blir man :(

2009-12-16 @ 20:13:45
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Madde

När barn är runt åtta månader så är dom väldigt i behov av närhet av mamma och pappa dom kan till och med börja gråta av att se en främling.

Det beror på att nu hamstrar dom närheten från föräldrarna för att ta steget och bli mer självstängiga. Det är fullt normalt att barn inte är sig själva.



Så sa min bvc när jag var där i tisdags. :)



kramar.

2009-12-18 @ 10:12:51
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
BoBo

Vi hade samma problem med vår dotter i den ålder och vi visste inte heller vad vi skulle göra men slut kom vi på att hon bara fick sova en gång per dag och det var efter lunchen och inte mer 1 och en halv timme per dag och när hon skulle gå och lägga sig kl 19:00 så fick hon välling och sedan läste vi alltid sagoböcker tills hon somnade och då tog det ungefär en kvart. //BoBo

2009-12-19 @ 11:15:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0