Tillbaka till verkligheten.....

Hemme igen efter 5 dagar nere i Skåne hos min mormor.

Efter en lång resa, med fruktansvärd service på ett varmt gammalt tåg, kom mamma, Elsa och jag ner till Helsingborg. Där åt vi middag på en av restaurangerna, ganska gott, men allt hade nog smakat gott, så hungriga som vi va.
Kom hem till min mormor, min lilla mormor! Hon hade gått ner halva sig! Såg förskräcklig ut!
Men doften av mormor och morfar satt fortfarande kvar i den gamla kåken! Det luktade nostalgi!

I måndags åkte vi ner till Höganäs och köpte en resesäng, eftersom natten hade vart ett helvete! Varmt och hårda sparkar i magen av en Elsa! Vi försökte få min gamla mormor att duscha, men hon var lika envis som en 5åring!
Sen kom min bror ner, efter vart en vecka hos en kompis.

Tisdagen tillbringade vi genom att åka lite ärenden, handla lite och bara vara. Vi fick äntligen mormor att duscha, efter att inte ha duschat på 1 månad!


I Torsdags var begravningen, den var mycket svårare än jag väntat, men otroligt fin! Kistan var vit och jättefin. Prästen var helt underbar!
Tyvärr missade min mormor hela begravningen, hon orkade inte och jag förstår henne! Vem vill leva när den person som man levt ihop med i över 50 år dött!? Inte jag iaf! 

Så idag åkte vi hem. Det har vart otroligt varmt!

En sak som har vart helt underbart den här veckan, och det är Elsa! Hon har vart en ängel! Hon har charmat alla som hon mött! Hon har lett mot alla hon mött och alla har trott att hon är äldre, eftersom hon är så stadig!
Hon älskar att stå upp och sitta. Ligga funkar nästan aldrig nuförtiden =)


Jag har fuskat lite och börja ge henne gröt, för vi fick ge nåt som va snällt för magen, och vi testade potatis och majspure först eftersom det ska vara snällt, men det blev hon bara hård i magen av, men gröten funkar jättebra och hon älskar den!
Jag skulle aldrig göra nåt för att skada min dotter, så jag vill inte ha massa kommentarer om att det inte är bra att börja för tidigt! Jag känner mitt barn bäst och vet när hon mår bra och inte mår bra.


Ja, vå får se när vi åker ner nästa gång, antagligen snart!


Kommentarer
maria

Hej gumman!

Hoppas det inte vart för jobbigt! vackra bilder i kyrkan.



Go for gröten, vi ses snart igen/Maria

2009-08-07 @ 20:56:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0