Hammarbyshopen och åska!

Igår va vi inne på Hammarby-shopen på Söder. De hade jättemycket jag ville ha! Bla en hood som va skitsnygg! Men vi får vänta tills höst, då vi vet vad hon har för storlek =)
Sen gick vi runt lite söder och kollade.
Vi gick och la oss jättetidigt! Elsa har börjat sova vid 20 nu, och sover 12 timmar i sträck! Vilket är jätteskönt.
Sen har hon ju börjat äta smått, hennes favorit än så länge är banangröt med katrinplommonpuré i. Hon älskar det! Provade också lite potatis och majs idag, men det va ingen favorit, så vi testar det imorgon också.
Så våra dagar ser undefär ut såhär;
08:00 Vaknar och vill ha mat, myser lite
09:00-09:30 Somnar om och sover en stund
När hon vaknat får hon 1/3 dels smakportion gröt och ersätting till det, vi busar lite och sen somnar hon lite mer
när hon vaknar igen får hon lite potatis/majs och ersättning, är vaken ett tag, sen sover hon
och på kvällen får hon bara ersättning,

Somnar runt 20:00-21:00 och sover hela natten

Sen ändras det här ofta, om vi gör saker på dagarna.

Elsa har också börjar prata och skrika massor!
Måste lägga in en video på det =)


Idag har vi bara slappat, min mamma, min lillebror och Berit kom över på fika, det va trevligt, som vanligt.
Sen när alla åkt hem la sig Totte och jag och vila med Elsa och precis när de somnat kom värsta åskovädret, att till och med Totte hoppade till!

Nej nu ska jag mysa med min familj, hoppas ni tycker om videon!


Kommentarer
Nadja

Jag har inte vågat börjat med smakisar än, Angelina blir ju 4 månader om 4 dagar...men är så orolig för att magen ska krångla hehe..feg mamma ab! =)

2009-08-13 @ 19:59:06
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Nadja

Hur gjorde du när du introducerade mat för henne? Hur mkt katrinplommonpure har du i gröten?

2009-08-13 @ 20:30:25
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Anonym

Hon är för underbar med sitt prat, man blir så glad av att höra det.



kramiz till Er alla tre.

2009-08-13 @ 20:56:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0