Cancer

Tog hem massa gamla bilder från mamma och pappa, och hittade bilder jag inte visste fanns, bla från min cancertid. Vilka minnen som dök upp! Fy fan!

Allt började hösten 2005, jag hade jätteont i mitt knä och det blev aldrig bättre, utan sämre. Gick till läkarn där det konstaterades att jag hade en ganglion, men hon skulle skicka mig vidare till ett ställe på Handens sjukhus.
Där sa de samma sak, men de skickade mig på en MR och efter det fick jag komma tillbaka. Detta va början av 2006, alltså hade det tagit typ 4 månader av besök av olika läkare som sa samma sak, men alla skickade vidare mig. Tillslut hamnade jag på ortopeden på Karolinska Solna och fick träffa läkarn som förändrade hela mitt liv. Otte Brosjö.
Det han berättade för mig, va att jag hade cancer! Han skickade vidare mig till Astrid Lindgrens barnsjukhus, vad skulle jag göra där egentligen, det va ju till för barn!? Jag är ju 18 år!
Men nu är jag glad att jag hamnade där.
Den 14 mars 2006 fick jag det riktiga beskedet om min cancer, jag fick namnet på den, synovialt sarkom (mjukdelscancer)

På bara några veckor förändrades mitt liv, jag opereades 2 gånger, bla för att operera en porth a cath och för att ta bort tumören.
Planeringen va att jag skulle genomgå 9 st kurer/behandlingar med cellgifter, samt strålning, men det blev bara 6 kurer och glömd strålning, alltså strålades jag inte pga missförstånd bland läkarna.
Jag tappade allt mitt hår, ögonfransar och ögonbryn. Jag gick nog ner 20 kg! Har nog aldrig vart så smal som då!

Nu 3 ½ år senare är jag frisk, jag mår bra och jag är lycklig! 
Jag har världens underbaraste sambo och dotter! 



Kommentarer
maria

Gud marie, man ser inte att det är du på bilden!



Jag är så glad att du e frisk i dag och att jag har fått möjlighet att lära känna dig!

Hoppas att det aldrig kommer tbx!

Kram Maria

2009-08-30 @ 08:55:07
Mamma

Aj vad ont detta gjorde, att man så här många år efter kan reagera som jag gjorde nu på morgonen när jag läser detta gör ju att jag inser att det alltid kommer att finnas inom mig. Jag är så glad att du träffat Totte och att Ni har fått Eran underbara dotter som ger så mycket glädja och skratt. Var rädda om varandra.



Kramiz

2009-08-30 @ 09:33:42
Lucia

Kom att tänka på dig gumman..Om att du haft cancer engång i tiden...Jag är så otroligt glad att du mår bra nu och att den försvunnit...Tycker du är otroligt stark som pratar öppet om det.



Kom att tänka på dig när jag såg en dokumentär på tv:n.

Blir så ledsen när jag tänker på alla som måste gå igenom något så hemskt...!



Många styrke kramar till dig och din lilla familj =)

2009-09-10 @ 01:31:45
URL: http://prinsessbell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0