Återbesök+landet

Kom precis hem, har vart hemifrån 10 timmar idag, haha! Men det har vart kaotiskt, käsnlomässigt jobbigt men sen blivit helt underbart!

Hade återbesök på sjukhuset, Skrutt skulle vägas, hon hade gått ner 11% av sin födelsevikt.. så jag ska börja pumpa o börja med ersättning tills min mjölk kommit igång. Men idag har det funkat, har handpumpat lite, och sen har hon fått ersättning, vilket slank ner. Anledningen till att hon gått ner är för att hon suger så dåligt, och för att hon suger så dåligt får hon inte i sig och då orkar hon inte suga längre stunder så det blir som en cirkel som bara går runt, runt.

Att få reda på det tog verkligen på mig, jag kände mig nedslagen! Har sett framför mig att amma utan att det gör ont, det skulle liksom vara perfekt, men ja... alla har väl en sån bild i huvudet.
När vi skulle hitta pumpen vi skulle hyra gick vi vilse på sjukhuset och allt bara brast, där stod jag mitt i en folktom(som tur va) korridor och storbölade! Som tur va Totte med och han fixade så vi kom rätt. Hämtade pumpen och så åkte vi o handla ersättning och sen till landet. Där kunde jag slappna av!

Ikväll ska vi ta det lugnt, titta på Robinsson och äta chips, bara vara alltså.


Kommentarer
Kicki

Men oh gumman! Jobbigt men jag vet inte om det är någon tröst men det är så vanligt det du är med om just nu, om hur du känner osv. Och amningen kommer igång, jag lovar. Du är super duktig mamma redan, för oss och definitivt för Elsa kommer du vara den enda och bästa mamman för henne. Många Kramar

2009-04-25 @ 22:45:16
URL: http://www.kilden.devote.se
Mormor

Förstår hur det är, hormonerna spritter i kroppen.



Ta hand om Er.

2009-04-26 @ 07:20:29
Madde

Vet hur det känns usch jag kände precis lika när vi fick det beskedet och jag kan lova att nu när jag fortfarande pumpar och vi ger ersättning så ibland känns det som att jag ska börja gråta bara för att det inte funkar som det ska ordentligt. :(

Kram.

2009-04-26 @ 17:43:47
URL: http://vhdbrud.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0