LÖRDAG

Idag va jag hemma i mina riktigt gamla neighborhood, vilket  va jättekul. Jag va och firade min gamle gudfar som fyllde 60 härom dagen. Vi satt och prata minnen, och det är en av de tiderna jag kan sakna riktigt mycket. Speciellt, alla stora helger, midsommar och nyår bla, då vi va ett helt gäng som slog ihop oss med mat och dricka. Vi va oftast hos en, där vi barn satt i käket och de vuxna i "matsalen", varje nyår. Sen varje midsommar tillbringade vi på slätten som va vid sidan om min gudmors o gudfars länga. Där började vi dagen innan midsommar med att gå ut på ängarna och plocka alla blommor till stången, sen på själva midsommar började dagen med att fixa stången(om jag minns rätt? det kan vara samma dag vi plockade också) Men på sälva midsommar brukade vi träffas på förmiddagen och äta lunch tillsammans och ha riktigt trevligt, sen gick nog var o en hem till sig ett tag för att senare träffas och äta middag och sen festa natten lång! Det va helt underbart! Jag minns att jag trivdes nog bäst däri 4an vi hade, så om jag hade haft råd skulle jag nog lätt flytta dit igen! Om Totte hade velat haha! Men det va mysigt, tomt och allt.

Ja, imorgon är jag ledig, mysigt. Ska vila lite och fortsätta min städning, ska ju ha storbesök på lördag.

TUDELOO


Kommentarer
Ellinor

Gudmor(och gudfar)är så glada att vi fick se dej(o bebisen)igår.Vi ses på lördag,Lukas längtar efter att jaga pippiasg.Kram Ellinor

2008-11-23 @ 16:08:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0