Skitcancer!

Härom dagen fick jag reda på att en person som nog tagit allas hjärta med storm somnat in. Efter år av lidande och kämpande mot cancer, vann cancern än en gång, och jag är så trött på det!
Innan jag blev sjuk, tänkte jag aldrig på döden, sjukdom. Jag kände/visste inte någon som hade dött, men nu vet jag massor! Jag har legat på samma sjukhus som de, jag har sett de lida!

Tim var en av de starkaste personerna jag träffat! Det är säkert massor av er som har läst om honom i Aftonbladet, för 2 år sen blev han vald som hjälte av de. För han var verkligen en hjälte! Han tänkte på alla andra utom sig själv, han klagade aldrig över sin sjukdom.
Jag hann aldrig träffa honom så mycket, hann aldrig lära känna honom riktigt ordentligt, men ändå har han satt sig i mitt hjärta! Han klarade det många andra aldrig skulle, hela hans familj har klarat så mycket tillsammans!


Idag har Skrutt vart vaken ganska mycket, vi åkte till Maxi, provade den nya bilstolen =) Så fiiiin! Sen när vi kom hem kom vi på att vi inte hade ätit lunch o båda va hungriga så det blev en tidig middag, korv o potatissallad, sen vilade vi, Totte fick sova 2 timmar =)
Annett och Matte kom förbi och hade med sig ett gossedjur, så Elsa kommer bada i mjukisdjur sen =P och en speldosa. De fikade lite och sen gick de.
Totte och jag började fixa lite inför veckan gjorde iordning en sats med köttfärssås, så har Totte middag iallafall 2-3 dagar och jag med =D Så slipper jag tänka på det. Hatar verkligen att laga o äta mat själv, speciellt när Totte jobbar kväll. Men den här veckan verkar jag ha saker att göra. Imorgon ska jag till Globen o träffa mammor och gravida =) på Onsdag till BVC, ska försöka träffa Steph! Torsdag Skansen med föräldragruppen, jättetrevligt, har träffat massa trevliga mammor där, jättekul även fast de har lite äldre barn, de är 7 månader som yngst o jättesöta!
På Fredag får vi se, ska nog höra med Marie om hon har lust att göra nåt =) eftersom Totte ska ut på middag.. =(
På lördag åker vi till landet och firar min underbara man, måste köpa nåt mer i present till honom, han är ju värd allt i världen!

Sen på kvällarna ville Anntte ut och gå, jag behöver ju röra på mig, vägde mig förra veckan, hade gått ner 10 kg sen förlossningen, så 6 kg kvar av det, sen vill jag gå ner 10 kg till, bara för att må bättre. Så nu blir det andra bullar här! Fit 2011 kanske? Haha! Nej men jag ska fortfarande njuta av småsaker, men jag ska ju röra på mig mer, promenera, sen får vi se, kanske har råd med ett gymkort. Sen har Totte och jag pratat lite smått om att börja käka nutrilett till hösten kanske, inte nu iaf, när det är sommar och grillning och jag småammar. Det är ju inte så bra o gå på dieter då.


Elsa imorse, när hon inte ville somna om, men resten av oss ville!


Kommentarer
Marie Nellie´s Mamma

va kul då får vi hitta på nått skojsigt :D vi kan göra lite god mat o bara mysa :D

2009-05-11 @ 22:44:00
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Madde

Skriver i min blogg om nässprayen så du vet. ;)

Ungefär hur mycket får du ut nu vet du det? Tänkte jag fick ut om William inte hade ätit på typ tre timmar så runt 80-90ml men nu blir han mätt på att amma iaf idag och igår. Har inte behövt ge honom någon ersättning sen jag började med nässprayen. Men den är verkligen hemsk att ta. :P

kramar.

2009-05-12 @ 13:53:15
URL: http://vhdbrud.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0