olämplig vikarie

Satt och kollade runt på familjeliv, där man hittar massor av trådar, ibland rätt bra diskussioner, ibland, rätt ofta diskussioner som överträffar det allra sjukaste!

Idag hittade jag en rätt bra diskussion, som passar mig, eftersom det handlar om mitt yrke.

Så vad tycker ni, är en barnskötare olämplig just för att personen är endast barnskötare?
Är personen olämplig pga sitt utseende?
Vad är det som gör en barnskötare olämplig?

Enligt min åsikt är en barnskötare aldrig olämplig pga klädsel eller utseende, bara man inte för över sina egna åsikter på barnen.
Jag har själv piercing i näsan, aldrig att jag kommer ta bort den, barnen frågade mycket när jag började, vad det var för något, och om det gjorde ont o göra och jag sa som det var.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Jenni

Utbildning, utseende osv är inte viktigt för mig. Allt handlar om hur man är som person och att barnen/föräldrarna gillar personalen :) Skulle folk tänka mer som mig, så skulle alla förskolor, butiker osv vara så mycket bättre!

2012-05-14 @ 21:08:43
Gabriella

Jag kan tycka (som själv är lärare) att efter som att man är en förebild, så har man ett ansvar. Jag tycker inte att man ska klä sig utmanande när man arbetar med barn. Man behöver ju absolut inte sätta på sig heltäckande kläder men jag tycker man ska tänka på vad man sätter på sig.

2012-05-15 @ 17:31:27
URL: http://workingoutwoman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0