Sista semesterveckan börjar

Jag är fortfarande lite småhostig och näsan rinner på mig, så vi kör en hemmadag i regnet.  Vi ska få besök snart av Elsas gudmor som ska komma hit på fika, sen får vi se vad som händer.
 
Spenat/svampsoppa:
Spenat
svamp
rödlök
matlagningsgrädde
fond efter egen smak
 
Jag stekte på allt i en kastrull, hällde på lite vatten och lät det koka, sen hällde jag på fond, vi hade kalvfond hemma. Mixade ihop allt till en slät soppa, och hade i lite matlagningsgrädde. Poff, en god soppa som man kan ha till lunch ;)
 
 
Fikat idag, nybakade vaniljbullar


Kommentarer
♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

åh va gott me vaniljbullar!!

Svar: Ja, det är nog det godaste som finns =)
Mastodonten

2012-07-23 @ 14:14:26
URL: http://melissasprinsar.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0