Ambulansbesök

Kvällen och natten blev inte den bästa, sent igårkväll fick vi besök av ambulans här hemma.


Vi hade precis gått o lagt oss och släkt ner när vi hörde hur Elsa börja hosta konstigt. Det första som jag tänkte på va att hon hade krupp, så in i hennes rum o öppna fönstret, sen började vi ringa runt för hon hade väldigt svårt att andas ordentligt, dregglade mycket och kunde inte ha nappen i munnen. Hon på sjukvårdsupplysningen kopplade vidare oss till ambulansen och efter ca 15 minuter var de här hemma och tittade till Elsa. Då hade hon lugnat ner sig och kunde andas mycket bättre. De tog lite tester, mätte syressättningen och den var på 99%, alltså jättebra. Så vi fick bestämma om vi ville åka in med de eller ta våran egna bil och vi valde självklart våran bil, det tryggaste för Elsa, när hon ändå mådde så bra.

Så typ i 3 timmar satt vi på Shachsska barnakut och fick träffa läkare som tittade på Elsa. Allt gick jättebra, vi fick med lite medicin om kruppen fortsätter. Så den här veckan vabbar T så jag får jobba lite på mitt nya jobb.

Elsa mår mycket bättre nu, hon leker och är pigg. Hon är bara väldigt hes :)

Men vi får se hur natten blir.


Kommentarer
Twiggy

Usch =( tur det blev bättre igen och att hon är piggare!

Min lillebror hade riktig krupp och det är skit läskigt, fasar för att någon av mina ska få det =(

2012-01-25 @ 19:17:55
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Melissas Prinsar - Tävling Pågår

skönt att allt gick bra men fy va läskigt!

2012-01-26 @ 17:52:23
URL: http://www.melissasprinsar.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0