2 timmars bad

Tisdag redan och veckan är igång. Elsa hade sin första dag på förskolan idag, efter 5 veckors sommarlov. I söndags ringde Tottes faster och frågade om hon kunde få ha Elsa på måndagen, så i söndagskväll åkte hon iväg dit och sov över hos Kicki. Så igår hade de en heldag tillsammans och vi fick hem en jättenöjd Elsa.
 
Imorse kom vi iväg tidigt, jag öppnade och Elsa hängde på, eftersom hon går på samma förskola som jag jobbar på, inte samma avdelning. Hon kom utan blöja, hade stora förhoppningar på att hon skulle klara av att kissa på toaletten. Men efter någon timme utan kiss på toan, satte de på henne en blöja. Men jag är stolt att hon gick dit utan :) Bara det är ett steg frammåt.
 
Under sin förskoletid har hon lyckats sluta med napp och vovve när hon är på dagis. Hemma används nappen och vovven flitigt. Ibland för mkt.
Imorgon ska jag försöka få henne att kissa hemma, muta lite med kisskartan ;) så kanske det funkar!
 
Jag har precis kommit upp ur ett bad, låg i 2 timmar och läste och det behövdes, så skönt och avslappnande! Så snart ska jag hoppa i säng och upp imorgon för en ny dag. Jag stänger imorgon, så jag och prinsessan har sovmorgon och får äta frukost tillsammans :) alltid lika mysgt!
 
Så hoppas alla haft en underbar dag. Det har ialla fall jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0