Dag 09 – Jobb och erfarenhet

Jag började jobba när jag var 19 år, fick mitt första som skulle vara en provanställning på heltid. Det var på en restaurang i gamla stan. Efter 2 veckor fick jag sparken, systerrestaurangen hade brunnit ner och deras anställda behövde jobb, dte var restaurangchefens ursäkt. Så klockan 12 på natten, efter ett ganska långt arbetspass fick jag gå hem. Efter kom den riktiga förklaringen; jag tog droger; alvedon pga mitt knä. HAHA!

I samband med det jobbet började jag också på ett bemanningsföretag som hyrde ut servitriser, trivdes super fram tills den dagen jag förklarade för de att jag inte kunde jobba på mornarna pga mitt morgonillamående, och när jag sa att jag var gravid, frågade de bara om jag skulle behålla det, inget grattis!

I November 2007 fick jag turen att börja på festvåningen och där har jag vart kvar! Älskar stället :)

Jag har under åren provjobbat på många ställen, vart på många arbetsintervjuer, och fått några napp, bla ett till bemanningsföretag, som jag fortfarande är anställd hos men har inte jobbat på ett tag.

I mars i år började jag min utbildning till barnskötare, sen om nåt år ska jag fortsätta till förskolelärare :)



Kommentarer
maria

Både tur & otur i jobb. Kram Maria

2011-10-02 @ 11:11:01
URL: http://iahoglund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0