Bussjävlen!

Har precis tagit en paus i pluggandet, suttit lite mer än en timme och bara skrivit :) Blev bra tycker jag, så ska snart börja med VG uppgiften. Kanske tar en vila innan? ;) Sen blir det till Centrum och handla lite dricka till ikväll samt fika till mig och grannen :) och hämta Elsa tidigare från dagis!

Blev så förbannad idag, vi tog bussen imorse till dagis, lite lata var vi, men vi skulle inte möta upp Cassandra med J och Elsa älskar att åka buss, men när vi ska kliva av, vill Elsa hålla min hand och när vi ska kliva av stängs dörrarna innan Elsa hunnit ner på marken och hon får den på sig, den krockar med hennes kind samt huvud och hon ramlar ner på marken och blir lite ledsen.
Busschaufföreren: Hur gick det?
Jag: Det gick bra, men du kanske ska titta lite nogrannare?
B: Jag kan inte göra något åt det, dörrarna är automatiska....
J: Men då kanske ni inte borde ha det!?
B: Du borde ha tryckt på barnvagnsknappen...
J: Men det hjälper ju inte alls.

Och det har jag vart med om, då jag tryckt på den knappen tidigare och dörren åkt in i vagnen istället och hållt på välta den istället!

Så vi gick till dagis eftersom Elsa ville det, annars hade jag tagit hem henne på en gång! Men de på dagis vet om vad som hände, så om hon blir seg eller börjar spy eller nåt, ringer de.
Men känner mig som världens sämsta mamma, varför bar jag inte ut henne!?!


Kommentarer
Lucia

Dumma buss. Du ska absolut inte tänka på att bära ut henne för det som hände, Annabelle vill också gå på och av bussen själv, håller i henne hårt och fort går det för att undvika sånna händelser.



Tycker absolut att Elsa ska få fortsätta gå på och av sjäälv med dig i handen självklart men nu får du vara mer aktsam för dessa bussar går verkligen inte att lite på.



Hoppas hon mår bra nu och att hon inte är rädd.



Kram

2011-04-08 @ 11:52:23
URL: http://prinsessbell.blogg.se/
Mamma

Man kan inte vara med i allt. Elsa har en egen vilja och vill hon hålla i handen så känns det väl skönt. kram på Er

2011-04-08 @ 11:53:53
Ellinor

Var inte så hård mot dej själv,det var ju inte DITT fel!Skönt att det gick bra iaf!Trevlig helg,kram

2011-04-08 @ 13:19:43
Lucia

Vilken tur då att det inte vart nåt stort, barn glömmer ganska lätt också, tack och lov för det hehehe =)



Tack för komplimangen, !



Kram

2011-04-08 @ 15:55:23
URL: http://prinsessbell.blogg.se/
Melissa - Vincents Mamma&Gravid

fan va fegt av busschauffören att skylla ifrån sig på att dom är automatiska! han kan väl ändå ha extra koll om man ser att de är barn som ska gå av för dom har knappar där fram som kan stoppa dörren..

2011-04-09 @ 08:12:02
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Miku

Att dom är automatiskt är visserligen sant men busschauffören styr också över när dörrarna ska öppnas och stängas!!

Det är så jädra frustrerande när dom håller på o skyller ifrån sej.

Då är det mer än okay att muttra HÖGT precis vad man tycker!!



Saknar er <33

2011-04-11 @ 22:19:00
URL: http://miku-san.babyblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0