Höstväder!

Hösten är egentligen rätt mysig! Även fast det är kallt och grått ute blir kvällarna lite mer mysigare med tända ljus och massa thé.

På hösten blir jag oftast mer läs och thé sugen, men samtidigt rätt deprimerad av att det blir mörkare. Men den hösten hoppas jag att jag klarar mig från det. Jag har så mycket att se fram emot. Resan som sker om ca 4 v. Min födelsedag som antagligen firas på Le Rouge med underbara människor. Sen vet jag att om jag kämpar på ännu mer med vikten kommer jag må bra av det!

En av böckerna jag läst nyligen(blev klar idag) blev jag helt förälskad i! Jag kunde inte lägga ifrån mig den utan att undra vad som händer härnäst...
Boken är skriven av en kvinna som jag är otroligt glad över att få träffa, men genom jobbiga omständigheter!
Hennes namn är Helene Kindstedt. Vi lärde känna varandra när vi båda levde mellan cancervärldens väggar.
Hennes berättelse handlar om hennes son Ivar. Det hon skriver går rakt igenom mig och jag känner allt som hon beskriver i boken.

Mer kan jag faktiskt inte skriva. Jag har fortfarande så många ouppklarade känslor inom mig från den tiden. Oavsett hur lång tid det har gått kommer nog de känslorna aldrig försvinna.
Men någon gång kommer jag ta mig modet att skriva och det kommer blir jobbigt.
Det va det mitt känsliga ämne skulle handla om.........


Kommentarer
Miku

Om du vill nångång anske jag kunde hjälpa dej att komma igång med skrivandet? =) <3

2010-10-12 @ 23:17:06
URL: http://www.miku-san.babyblogg.se
Mamma

Älskade dotter. Jag lider med dig att du inte fått chans att berarbeta allt det vi gick igenom för 4 år sedan. Tyvärr känner jag igen mig själv i detta och det kommer att ta tid. Vet nog att vi tänker på samma saker när det gäller Helenes bok och allt hon skrivit där.

kramis

2010-10-13 @ 08:20:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0