Helgen

Helgen har vart jättemysig, men varm!

På fredagen tog jag och Elsa bussen till landet, sen när Totte kom dit, åt alla en jättegod förätt. Massa plockmat! Man blev mätt på det! Till det dracks det rosé, Sen ca 1 timme eftre blev det grillat med färskpotatis.

Efter maten gick vi ner till Jessica och barnen så Elsa fick leka av sig lite i deras sandlåda. Barnen hade jätteroligt och jag och Jessica satt och pratade på en filt och tog lite bilder på barnen.

Lördagen, vaknade vi tidigt, jag hade jätteont i huvudet! Så jag fick sovmorgon till 11 :) Jätteskönt! När jag kom ut från vår sovhytt satt Elsa i badbaljan och svalkade sig. Det va ju jättevarmt. Jag kunde inte ens vara ute utan att må illa =/

Vi kom hem fixade oss för att senare åka till min kusin i Årsta för att fira honom :) Det blev lite fika och prat där innan jag, totte, Elsa och min mamma åkte hem till oss där jag förberedde middagen som vi skulle bjuda mamma på. Det blev självklart en 3rätters ;) Jag bara älskar att laga mat, och är förälskad i 3 rätters! Det är roligt att slå ihop en meny och verkligen se hur bra den passar!
Vi åt iaf hallomi och lite tapas; marinerad vitlök, oliver, soltorkade tomater och mozzarella som förätt. Varmrätten blev en ugnsstekt fläskfile med färskpotatis, mozzarellasallad och 2 kalla såser och sen glass med jordgubbar som efterrätt.

Idag är det fullt upp! Elsa och jag ska på 2 kalas! Första hos Josefin som fyllde 2 år igår! (Grattis) Sen vidare till Liam som fyller 1 år idag!! Tiden har gått så fort!

Bildinlägg kommer sen :)



Kommentarer
Mormor

Tack för en trevlig lördag tillsammans med Er, alltid lika trevligt och god mat.

Var en sväng i Granby idag för att hälsa på Elsas farmor och farfar.



kram

2010-07-04 @ 16:03:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0