Elsa nästan 15 månader!

Om några dagar ärmin skrutt 15 månader, vart har tiden tagit vägen egentligen!! Om 3 månader är hon 1.5 år! Min stora tjej som börjar på dagis om 1 månad...

Hon väger 9,3 kg och är 78,3 cm lång.
Hon går, halvspringer.
kan gå upp och ner för trappor med hjälp, eller hasa ner och krypa upp.
Om man ber henne hämta en sak, hämtar hon den(dvs om hon vet vad det är för sak)
Hunden säger vovo
Katten säger Aaj
Flugan blåser man på
Fågeln säger shhh eller pippi
Teknade filmer är roliga att titta på(speciellt Hugo djungeldjuret)
Hon säger mamma, pappa, titta, där, aj aj.
Säger ja eller nej genom att nicka eller skaka på huvudet.
Äter exakt samma mat som oss, ibland lite mindre kryddad.
Älskar räkor och frukt


Kommentarer
Mormor

Lilla stumpan blir stor, tack för att du finns i mitt liv och ger mig så mycket glädje.



kramis

2010-07-19 @ 09:14:43
Miku

Haha! Då kanske jag ska köpa lite räkor hon kan äta!

Om vi inte redan har i frysen springer och kollar

2010-07-19 @ 16:19:26
URL: http://miku-san.babyblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0