Fantant!

Folk gnäller alltid på oss med barnvagn, vi går 2 och 2, vi tar upp caféer, ja vi är allmänt i vägen! Men är det någon som gnäller på pensionärer som går sakta eller som har sina rolatorer ivägen?! Nä!
Idag va vi med om världens gnälligaste tant på bussen!
Jag och Steph va på väg till brandbergen för att gå på ÖF där. På vägen dit, efter att ha missat 1 buss bla för att den va full med barnvagnar, och dessutom stått ute i ca 20 min med våra små, kliver en kärring på med sin rolator. Hon säger till oss(ber oss inte alls!) att flytta på vagnarna och vi förklarar snällt att det går inte, om vi flyttar på Stephs vagns så hamnar hela hjulet mitt i gången, och då kommer inte folk förbi. Så vi sa till henne att hon måste vika ihop sin, men nej! Varför skulle hon det?! SÅ hon flyttar Stephs vagn så hela hjulet står i gången och trycker in sin jävla rolator mellan våra vagnar och går och sätter sig. Så mellan Söderbymalskolan och Brb C så försöker vi förklara för henne att hon inte kan göra som hon vill och vi också hade stått ute och väntat länge!
Men det va ju inte henns problem- Sen när vi kommer till BRB så börjar hon dra ut sin rolator, och då säger jag till henne; Om du tar sänder min vagn eller gör minsta lilla repa får du betala det! Och hon blev skitsur igen!

Aja, dagen blev iaf lyckad, jag fick lite shoppat åt damen, 2 nya bodys samt 2 tight från Lindex :)

 

Sen har ju Elsa börjat sova i sitt rum, så snart ska jag börja fixa till ordentlig där :) Hon har varit jätteduktig! Första natten vakna hon 3 gånger, kom in till oss vid 3. Andra natten vakna hon 3 gånger men vaknade kvart över sju, då gick vi och la oss i våran säng och mös! =)



Kommentarer
Melissa - Vincents Mamma

vilken jävla kärring!!

det står ju VAGNPLATS inte rullator plats!!

jag stör mej oxå på alla som ska sucka å stöna åt en den tid då jag åkte buss man är ju bara i vägen men wtf bara för jag har barn och barnvagn ska jag väl inte behöva GÅ överallt å bussarna har ju barnvagnsplatser av en anledning

2010-02-25 @ 15:36:56
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0