Unga mammor...

Hur kan man som ung mamma bli sur på Soc för de inte vill betala ens räkningar? Soc har ju faktiskt inte fött barnet åt er?

En sak som jag inte förstår hur man som både unga och gammal kan planera barn, när man inte har någon som helst försörjning! Nu menar jag ju självklart inte alla föräldrar!
Men det finns ju faktiskt de som fortfarande går i skolan, som har en partner som går i skolan och planerar barn tillsammans! Och sen blir de sura på soc för de inte vill ge de pengar!

Jag själv känner många "unga" mammor, som har ett eller två barn, men de har iaf en ekonomi! De har jobbat eller har en partner som jobbar!

Vad tycker ni? Borde man som unga och arbetslösa försöka få barn och sen leva på soc?

Jag tycker själv att man ska planera, man ska kunna betala det som ska betalas, vilket inte är så lite dessutom!
Kan säga att när jag och Totte fick reda på att vi väntade barn va det en person i min närhet som tyckte att vi direkt skulle gå till soc, eftersom vi "inte" skulle ha råd.
Men jag och Totte satte oss och disskutera, vi skulle verkligen ha råd att ha ett barn, men nästa ska vi vänta med tills jag har fått ett fast jobb samt en stabilare ekonomi.



Kommentarer
Boel

Du är så förståndig, tycker att det går så bra för Er och önskar många gånger att jag skulle kunna hjälpa Er mera.



Kramiz

2009-10-09 @ 08:30:26
Wictoria - Mamma till Kevin.

Jag tycker personligen att såna där påhopp på unga mödrar är helt onödigt, det finns ingen som helst anledning till dig att lägga ner energi på andras liv, vad dom väljer och inte är upp till dom. alla har sina åsikter och det här är min eftersom jag själv var ung mamma och är det fortfarande, var 16 när jag blev gravid och är 18 nu och väntar syskon, alla mina vänner är unga mödrar. jag känner inte dig utan råkade spana in din blogg och reagerade starkt på detta inlägg som jag tycker du helt uteslutet ska ta bort !

2009-10-09 @ 10:09:09
URL: http://minkarlek.blogg.se/
Mika (från högstadiet)

"Vad sanningen är för örat är som röken för ögat" som min kloka pappa brukar säga, någon kände sig lite träffad och tog illa upp. Jag håller i alla fall med dig och tycker absolut inte att det var något påhopp, du pratade ju inte om unga mödrar i allmänhet utan de som inte har ekonomin för att ha barn. Det är en stor skillnad. Personligen blir jag galen på folk som förväntar sig bli försörjda av staten (såvida dom inte är svårt sjuka eller har annan giltig anledning). Hoppas allt är bra med dig och grattis till er lilla Elsa, hon är jättesöt :)

2009-10-11 @ 21:52:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0