BVC+första natten borta...

Igår när jag stod i duschen ringde Tottes mobil, frågade vem det va o det visade sig att det va Peetra från min gamla klass som hade letat reda på Tottes nr via facebook och sen eniro och ringt för att fråga om hon och Erika fick komma o hälsa på =) De kom vid kvart i 1 och fikade lite, vi satt och snacka vi 3 medans Skrutt låg och sov i babysittern. Sen gick vi ut, för att hämta Peetras dotter Linnéa på dagis. Satt ute en stund och kollade när hon lekte i lekparken, sen blev det hem för att äta sen lunch. Medans jag tog in vagnen i källarn ringde BVC för att höra om hon kunde komma tidigare. Så hon kom medans vi åt och frågade lite frågor, informerade oss lite och vägde Elsa. Hon hade gått upp från 2840 till 3040 gram sen i Måndags, och hon fick så mycket beröm för att hon fixerade blicken och hennes navel såg bra ut.

Vi åkte till landet, skulle sova borta första natten! Det va skitläskigt, va jätteorolig att något skulle gå fel, att hon inte skulle sova ordenligt o så vidare...
Ibland vet jag inte vad jag gett mig in på. Är orolig hela tiden att något ska gå fel, äter hon? Hon är inte förstoppad? Utvecklas hon rätt? Gör jag rätt så här? Ja det är massa frågor..Och egentligen är det bara hon som kan svara på det, men hon kan ju inte prata än. Jag känner mig så maktlös när hon skriker, jag får panik..

Ikväll sover vi hemma, får se vad som händer imorgon...


Kommentarer
Mormor/Mamma

Jag tror att Ni båda gör rätt, visst är man maktlös när ens barn är ledsen och man kan inte veta varför men jag tror att både du och Totte klarar detta galant. Gå på magkänslan så tror jag att ni klarar allt jättebra. Du ser ju bara nu att hon utvecklas och verkar mycket nöjd och glad. Ledsen och gråta/skrika gör alla barn. Känner igen mig själv när jag fick dig. Det var mycket oro och jag var många gånger ledsen att jag gjorde fel/dåliga saker.

Ni klarar detta.



kramis

2009-05-01 @ 19:36:03
Erika

Tack för att vi fick komma! :) Va jätte kul o se dig o din lilla Elsa, det får vi göra om snart igen :)

2009-05-04 @ 11:56:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0