vårkänslor?

Solen skiner, jag ser det, men det gör mig inget...
Det är vår i luften och det doftar gudomligt, men jag känner inget...

Vaknade imorse, ja som vilken vanlig dag som helst... ringde försäkringskassan för att höra om det var den här månaden sjukpenningen skulle betalas och får reda på att inga pengar kommer betalas denna månad... hmm tänkte jag och fortsätter fråga..
Då visar det sig att mitt ärende inte är helt klart, men ändå ringde de mig förra veckan och bad om mitt kontonummer?! + Gav mig den summa jag skulle få! Blir helt förstörd. va fan! Lyckas få handläggaren att ringa mig och då säger hon att de väntar på mer info från läkarn som sjukskrev mig. Det de vill veta är att om hon bara anser att jag inte kan arbeta som servitris eller om det gäller alla jobb.. Så då frågade jag handläggaren, om läkarn tycker att jag kan jobba som något annat blir jag inte sjukskriven? och om de verkligen tror att jag kan få ett jobb som höggravid?!
Får till svar att de har inget intresse i arbetsmarknaden. Så hon tycker typ att jag ska söka jobba när jag har ca 4 v kvar till jag ska föda...

En sak har jag lärt mig de här månaderna; samhället tar verkligen inte hand om de som behöver det! Man ska lida in till det längsta.... Jag trodde liksom att nästa månad skulle bli lugn när det gällde ekonomin, jag trodde jag skulle kunna få unna mig ett par skor, som jag verkligen behöver och nåt nytt klädesplagg, men nej! Varför?!
Jag hade planerat att fylla på frys o kyl med mat, köpa det sista vi behöver till Skrutt, men nej...


Jag orkar bara inte längre!



Kommentarer
Boel

Det skall ordna sig, men tyvärr så ser samhället ut så här och försäkringskassan är inte rolig.



Kram

2009-03-24 @ 19:30:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0