090623

Vilket fint väder det har varit idag! Elsa och jag har tillbringat eftermiddagen vid Gullmars med mammorna från Årsta/Gullmars/Enskede. Vi satt ute i en park med alla våra bebisar. Den yngsta är 4 veckor och såå liten! och söt, Rigo =)
Elsa kommer ha många killar att välja mellan, för i den gruppen är hon ensam tjej!! Sen väntar ju Stephanie en liten Liam, och Marie en lite småprins =) Alla hennes kompisar kommer vara killar! Haha.. Men hon har ju Nellie o Josefin också =)
Men det va jättemysigt i gräset, alla små låg på filyar och sov =)

Idag bli Elsa 9 veckor =) tiden går fort och man märker verkligen hur mycket hon utvecklas! Hon är jättestadig i nacken, alla hon möter tycker hon är så stabil! Hon är mer vaken, och underhåller sig själv mer än förrut =)
Hon pratar och ler mer än förrut och följer med blicken massor!

Ska försöka gå ner till BVC för att väga henne någon dag, har ingen mer tid föräns den 22/7 då det blir spruta, är så glad att Totte är ledig!

Längtar så otroligt tills på Lördag, ska fråga mamma om hon kan sitta barnvakt =) så ska jag o Totte bara vara vi, få lite egentid, äta ute på restaurang, ska beställa bord imorgon =) när jag hört med mamma om hon har tid.

Jag är dessutom jättesugen på att börja med gröt till Elsa när hon är 3-3½ månad, vet inte v arför, men jag vill bara testa, hon äter så otroligt mycket ersättning nu, 2 dl per gång och ersättningen är inte speciellt billig =/
Men vi får se, håller på söka info, har läst på många forum folk som börjat med gröt när deras är 2 månader! Det tycker jag är lite...När började nu med gröt/smakisar?



By the way; har Totte och jag börjat planera våra tatueringar =) De kommer bli så snygga så!
Jag har bestämt att tatuera Elsas handavtryck ovanför hjärtat =) måste bara fixa ett haha!
Hur gör man det på lättaste sätt?=


Kommentarer
Anonym

4 månader är ju en rekomderad ålder att börja med smakportioner...



antingen gör du ett avtryck med färg själv hemma, eller så ber du dom på studion att hjälpa dej... det ska jag göra :D

2009-06-23 @ 21:03:32
Marie Nellie´s Mamma

det av ja som skicka innan :P

2009-06-23 @ 21:04:37
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
ida

tja, vi började med smakisar och gröt vid rekomenderd ålder, ca 4 månader, innan dess e ju inte deras mage riktigt utvecklad så kan få konsekvenser, men jag vet inte hur din lilla skulle reagera på det:)



prova dig fram.



hallonfrossa/familjeliv

2009-06-23 @ 21:16:27
URL: http://mittlillalivochjag.blogg.se/
Zandra

Tack tack. :D

Vi gjorde avtryck med vanlig vattenfärg, funkade skitbra.

2009-06-25 @ 18:23:55
URL: http://brollopsplaner.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0