namngivelse

Haft en underbar helg ute i Granby! I Fredags åkte vi och handlade allt det sista som behövdes till lördag, fixade i ordning  potatissalladen och bakade!
Sen på lördagen va det massa att göra innan alla skulle komma, fixa pastasallad, koka kaffe, fixa på dansbanan och fixa oss! Ja, vi hann iallafall =)

Cermonin var helt underbar tyckte jag, självklart var jag jättenervös över att prata för alla människor, och i mick dessutom! Men alla tyckte det gick jättebra och det fälldes många tårar =)

Cermonin började med att "En värld full av liv" spelades och alla kom in på dansbanan, där berättade vi om varför vi hade cermoni och inte dop, varför Elsa fått sina namn, om datumet vi fick reda på att vi skulle bli en familj och datumet Elsa föddes. Sedan presenterades faddrarna som var Jennifer och Berit, de fick varsin faddergåva, en tavla var.
Sen fick Elsa sitt halsband.

Det blev fika o efter dte öppnade vi alla presenter. Hon fick så mycket fina saker!

På kvällen stannade ca 30 personer kvar och grillade, och drack. Jättetrevligt. Jag och Totte kunde slappna av när det gällde Elsa, min pappa tog promenader med henne.

Det sista gänget gick vid 00:30


Elsa växer så det knakar! Min lilla skrutt börjar bli stor! Hon har börjat greppa saker jättemycket, och ska ha allt i munnen!
Hon älskar att sitta upp och stå! Så hon får sitta så mycket hon vill i sin vagn, vi har bytt till sittdelen, eftersom hon inte tycker om att ligga hela tiden, men hon får inte sitta helt uprätt än, utan det blir mest i mellanläget, men det duger för henne.
Sen har hon börjat göra massa nya ljud, mest pruttljud!
Och nu gråter hon annorlunda när hon är hungrig.

Det tar tid att lära sig att vara mamma, men som tur har man hela livet på sig! =)


Kommentarer
Kicki

Det var en jättemysig dag....och du var jätteduktig med "micken"...;P

Det är det som är det underbara med att vara mamma, man lär sig något varje dag om sitt barn...även om de är 18...hi hi Kram o tack för att jag fick vara med..

2009-07-26 @ 20:35:31
URL: http://kilden.blogg.se/
Nadja

Vilken perfekt dag ni verkar ha haft för henne, låter super kul och jag fick några idéer till när vi Ska döpa Angelina om en månad hi hi:)

2009-07-26 @ 21:27:57
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
mamma

Tack för en jättefin cermoni för lilla Elsa, ja precis som du skriver tar det hela livet att lära sig att vara mamma. Man blir aldrig full lärd.

2009-07-27 @ 06:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0