fiasko...

Min balkong-kaffe idé blev ett fiasko, typ precis innan jag ska gå ut på balkongen försvinner solen nästan helt och det blir superkallt! Så jag tog in allt, satte mig i soffan och kollade på sjunde himlen, sen fixade jag lite i sovrummet, eftersom jag hade överbelamrat min fotölj med kläder(jag vet vad de flesta tänker nu; Vad var det jag sa?) men det bryr jag mig inte om (:

Men klockan är 1730! shit alltså, känns inte som det =( och ingen vill leka med mig? Varför? Borde kanske sätta igång med mat, ikväll blir det kassler, riset från igår, en kall sås på creme fraiche och lime (: yum yum, funderar på att ha riset i en paprika, men vi får se hur det urartar sig.

Just nu är jag inne i en sån där funderarperiod, då jag ligger vaken på kvällarna och funderar, vad kan jag göra bättre, vad ska jag göra bättre, vad ska jag känna och varför?
Jag saknar att ha vänner, riktiga vänner som man kan gå ut och ta en öl med, eller bara sätta sig på balkongen och småsnacka. Kunna säga saker som man känner utan att känna sig dum eller egoistisk. Att kunna få ett ryck och bara rusa ut i spöregnet och bara bli blöt som fan. Att få bli barnslig utan att skämmas. Att kunna ha stunder där man inte tänker överhuvudtaget, finns det? Därför saknar jag Arvika, jag slapp tänka på allt, jag va en person ingen visste om, ingen visste om mina misstag eller mina dåliga sidor, de såg bara mig. Jag saknar känslan av att se 100-tals människor stå och sjunga tillsammans på en låt, att folk kommer och sätter sig hos en för atts nacka, snylta lite sprit och så. Allt sånt är kul. Jag vill ha dend är adrenalinkicken som man får efter en konsert, som gör en lycklig. På varje konsert jag var på så kändes det i hela min kropp, jag trivdes med allt då.


Ett inlägg jag hitta på ett forum, underhållande ;)

...nu i sommar har jag fått en ny kompis.
Den snor mina prynadssaker och lämnar "presenter", som jag inte vill ha. :(

Jopp, det är Fiskmåsen Babbro.

Jag bor högst upp under taknocken och mitt snedtakfönster i köket sitter precis vid skorstenen.

I vintras märkte jag att en fiskmås satt och värmde sig på skorstenen och intresserat gluttade på mig när jag flummande runt i köket. Hon fick heta Babbro.

Nu i sommar har jag fönstret öppet och Babbro har bestämt sig för att titta in lite dåodå.
Jag säger bara det..: Fiskmåsar är jevvligt STORA när man står öga mot öga med dem O.O Gah!

Babbro spatserar runt på fönsterbrädet och har kastat ut alla mina små prynadssaker från fönstret och roar sig med att lämna en GENORMUS dump i min fina fönsterblomma (numera döende), hon hoppar även ned på diskbänken och snor min röda diskborste. De (det har gått åt några stycken nu) brukar jag hitta 4 våningar ned i blomrabatten.


Jag har aldrig matat henne, och lämnar inga matresten som kan locka in Babbro och visst har jag försökt skrämma iväg henne, första gången blev hon rädd och flaxade vilt runt och ut...men inte innan hon bombat mitt kök på det nedrigaste sättet tänkbart.
Numera går det inte att skrämma ut Babbro alls.
Babbro bits
...om man kommer närma. :(

Jag behöver lite tips och råd på hur jag ska få Babbro att lämnar mitt kök ifred och sluta våldgästa mig.

Har något liknande hänt dig?

Jag trodde att Fiskmåsar var vilda djur och inte trivdes inomhus, men "min" pjodde kan sitta hur länge som helst på fönsterbrädet och glo på mig när jag sitter och knappar på datorn. Lite kul och lite spooky.


O.o

I love you

OVER AND OUT/M



Kommentarer
mamsen

Förstår hur du känner det. Skulle vilja ha detsamma. En/flera riktiga vänner som man kan göra roliga saker med och minnas.

men du har tiden framför dig och jag hoppas att det lossnar.



Kramis

2008-07-10 @ 08:04:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0