Well well

Igår jobbade jag på Sigtuna Statshotell, jättefint, jättemysigt.

Det va alla hjärtans dag igår men som tur hade jag och Totte bestämt att vi inte skulle köpa något till varandra, för det känns så onödigt! Varför just visa vem man gillar just på denna dag?! Jag vll visa det jämt!
Men sen när jag kom hem hade Totte köpt en blomma och annanas till mig men som tur va klockan efter 12 så det va inte alla hjärtans dag.

Nästa Onsdag är det nog med stor sannolikhet min sista öppettid på katthemmet, jag kommer med stor chans kanske väljas bort, och det är inget jag vill, för jag jobbar för katternas skulle, jag trivs med mina uppgifter, men de kommer försvinna för mig och jag kommer inte kunna bara vara volontär där, med den styrelsen som kanske kommer väljas, det innebär att det är folk som inte har respekt för andra människor och jag kan inte se de ändra på det här katthemmet som jag kallar mitt andra hem utan att kunna säga något!

Jag är sjukt trött på hela situationen som blivit och fattar fortfarande inte hur vuxna människor kan bete sig som de gör?

Varför går man alltid efter rykten och om man nu ogillar en person, ta upp det med den, och om man inte vill prata med personen finns andra sätt att kontakta, skriv ett eget brev. MEN SKRIV ALDRIG IHOP ETT BREV OCH SKRIV PÅ! Det kallar jag mobbning i första grad. Jag tycker det är så fegt! Det är nästan lika bra att börja på dagis igen, för då har man inte lärt sig vad som är rätt och fel men nu när man är vuxen ska man förfan veta att mobbning ska vara helt uteslutet! Alla säger att det är som att vara på en arbetsplats när de är på katthemmet, men mobbar ni era anställda på era jobb? Det skulle jag gärna vilja ha svar på? Skriver ni ihop er när ni ogillar en person för att få bort personen på erat jobb? Då borde ni faktiskt börja på dagis igen!
Är det så här ni lär era barn att handskas med problem? För då kommer världen bli som ett helvete.

Innan ni anklagar folk om saker, ta reda på fakta först!

Jag kan skriva hur många gånger hur förbannad och lurad jag är, men det kommer ändå inte bli någon förändring på vad som hänt, för vad som hänt det har hänt.



Jag har tappat tron på människor.


OVER AND OUT/M


Kommentarer
mamma

Håller helt med dig, det vi trodde skulle bli så kul blev ett rent h-vete. Håller med dig i det du skriver om dagis och vuxna människor. Gör man så här på jobbet så åker man direkt. HÄXJAKT OCH REN MOBBNING är vad det är. Men som tur är så ger jag inte ett ruttet lingon för dessa människor. Tur att du och jag är på samma sida i alla fall. Ser här att vi i alla fall lyckats med uppfostran.
Här är jag mycket stolt över dig Marie.Och på många andra punkter också

Kram Mamma

2008-02-15 @ 22:00:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0